Ik verzorg(de) volgende Tijdschriften
Nijs, D. & Vermeulen, P. (2012) (red.). TOKK 2.0: de hulpverlening gaat digitaal. Themanummer. Acco, Leuven.
Sterk is het driemaandelijks servicetijdschrift van het Vlaams Agentschap voor Personen met een Handicap (VAPH). Sinds 2015 heb ik hierin telkens een rubriek rond onlinehulp en mediawijsheid die ik verzorg.
Ik schreef volgende Artikels
Nijs, D. (2007). e-Inclusie en de digitale kloof. Sociaal, 28 (10), 16-17.
Beke, E., Dekelver, J., Nijs, D. (2008). ICT for specials – II. Echo’s uit de gehandicaptenzorg, 4, 4-9.
Dekelver, J., Nijs, D., De Maesschalck, L. (2014). Media literacy training in youth work. http://www.carenetproject.eu/
Van Hecke, J., Nijs, D., Dekelver, J. (2012). Is je organisatie klaar voor sociale media?. In: Van Hecke J. (Eds.), Internet als methodiek in de jeugdzorg, Chapt. 4. Antwerpen: Garant, 62-68.
Nijs, D. & Vermeulen, P. (2012) (red.). TOKK 2.0: de hulpverlening gaat digitaal. Themanummer. Acco/Leuven. http://www.acco.be/uitgeverij/
Nijs, D. & Timmer, S. (2012). Een verkenning van de mogelijkheden van eHealth als empowerende hulpverlening. Tokk, 3-4, p. 126-138.
Nijs, D. & Vandries, T. (2014). De implementatie van online hulpverlening: een (on)mogelijkheid voor de jeugdhulpverlening? Agora, 30 (2), 29-35.
Nijs, D. & Vandries, T. (2014). Digitale mogelijkheden voor een orthopedagogisch hulpverleningslandschap in verandering. Vlaams tijdschrift voor orthopedagogiek, 33 (2), 3–14.
Kisjes, H., Nijs, D., Van Rooij, T. (2014). Internetverslaving. Amsterdam; Boom.
Vandries, T. & Nijs, D. (2015). Aan de slag met onlinehulp in (ortho)pedagogische settings. https://itunes.apple.com/be/
Vandries, T., & Nijs, D. (2016). Apestaartjaren 6 in het buitengewoon onderwijs. Diepenbeek: UC Leuven-Limburg.
Custers, S., Drooghmans, N., Nijs, D. (2020). Digitale inclusie in tijden van corona. Noden uit het welzijnswerk. Diepenbeek: UC Leuven-Limburg
Bocklandt, P., Custers, S., Drooghmans, N., Hermans, K., Nijs, D. Van Daele, T.& Wyverkens, E. (2020). Online veerkracht van welzijns-en geestelijke gezondheidszorgorganisaties in de lockdownperiode. Onderzoeksrapport via https://www.onlinehulp-
17 e-inclusie praktijken voor kwetsbare kinderen en jongeren via https://einclusie.be/dossiers/